dijous, 1 de gener del 2009

Festes Nadalenques

Contradicció important en les Festes de Nadal.

La gent ja no va, des de fa anys, a escoltar missa els diumenges, i no parlem ja dels dies feiners.

De fet, la ciutadania acudeix a l'església, en el més alt dels percentatges, per a donar el condol a una família després d'una mort. Podríem dir que -en exclusiva- és l'únic moviment cap a aquests edificis.

Ni les noces es celebren ja catòlicament.

Vaig llegir una recent notícia sobre el Seminari balear: gran preocupació a causa del escàs nombre d'alumnes (possiblement menor de deu actualment).

En les Festes de Nadal arriba Papà Noel, els Reis Mags, i se celebra molt intensament la Nit Bona i la Nit de cap d'any.

Cercam dates per a divertir-nos i fer-nos regals.

Menjar molt, mooolt i, sobre tot, beure!

Però... què celebrem exactament en aquestes Festes?

Almenys no feim feina...

Feliç 2009!

10 comentaris:

EQMEVD ha dit...

jo celebro la possibilitat.

Lastienditas ha dit...

Bona pregunta. M´he quedat sense resposta.
Feliç 2009!

moonlight ha dit...

diria que ara mateix, no té gaire sentit el nadal i tota la pesca... només sembla que haguem de menjar per tot l'any i gastar tot el que no tenim.

_MeiA_ ha dit...

Jo tot el què es pugui fer festa ho celebro..
;-)

Bon any nou!

Bua ha dit...

Bé, per començar feliç any 9!

Eqmevd.- Possibilitat? De que sigui veritat l'història que ens contaren de petitets? Jo crec que celebram el calendari més que rés. Comença un any nou i punt. Aquesta és la festota.

Lastienditas.- Content d'haver aconseguit apurar-te un poc. Era el propòsit.

Llum de lluna.- Així és. Com moltes altres festes, creades totes amb la finalitat de que aniguem als bars, restaurants i tendes a menjar, beure, comprar i gastar la màxima cantitat d'€.

Meia.- Tú ets dels meus! El club de los fiesteros. Aquest l'obriré a facebook, i veuràs quin rècord d'apuntats i socis que hi haurà.

michele ha dit...

hola a tots i molt d'any
m'agrada començar l'any amb una petita,o no, reflexió.
crec que demanar-nos que celebrem en aquestes festes es un molt bó punt de sortida, i tambè pens que sa "resaca" post festes pot ajudar en aquest proposit.
com aportació a aquesta reflexió diré que per jo ja fa estona que no sabem ben bé que celebram,ja no tenen vigencia ses explicacions sagrades o profanes, domés mos inteseresa celebrá sigui alló que sigui,passar-ho bé i punt. amb aixó dic que celebrem noltros mateixos, que en definitiva som els que donam significat a les coses que feim.
res que sigui un any fantastic i que mos-ho passem bomba amb el blog d'en bua

Laia ha dit...

Feliç Any 9!!!!! Jo soc de les què persegueixo al Pare Noel per segrestar-lo, només celebro els Reis. Una abraçada.

Anònim ha dit...

Les festes durant tot l'any van amb la tradició catòlica. La fe molts l'hem perduda, però no significa que no poguem gaudir de fer un betlem o cantar una Nadala.
Enguany, la gran majoria dels meus alumnes són musulmans i hem fet un betlem, hem cantat nadales i els reis ens duran algun joc per la classe. I tan contents! Celebrem la tradició.
L'altre dia també vaig pensar amb el tema dels funerals. A Son Servera no se'n fan de laics.

Bua ha dit...

Què tal els Reis d'Orient?

Michele.- Com ja ha dit na Meia, celebrar és la qüestió, el que sigui, però celebrar! Totalment d'acord. I que ho passem bé, dins el blog i fora, jejeje.

Laia.- Al Pare Noel el mos han posat amb calçador. No és nostro. Consum!

Catalina.- La tradició, sí. També és vàlida la paraula aquí. Els nins musulmans que visquin a les Balears, independentment de la religió que professin, s'hauràn d'adaptar al calendari festiu. I ho feràn encantats. És així.

bimbonocilla ha dit...

jo crec q celebro... la família que tinc.

FELIÇ 2009!!!!!!!!!!!!!!!!1